onsdag 1 februari 2012

Mindfullness

Jag har väldigt,väldigt svårt för det man kallar mindfullness..Mitt tålamod räcker inte till och att sitta och knåda ett russin en halv dag är inte min grej. Jag köpte en bok för några år sedan som handlade om just ämnet, jag hade en stressad period i mitt liv, andra runt omkring mig rekommenderade mf som "metod", boken var fin med en söt groda på omslaget men när jag öppnade den såg jag cd-skivan med övningar..och la ner hela verksamheten. Nu hittar jag inte ens boken och tror att jag givit bort eller lånat ut den till någon,om den läser detta, behåll boken!
Igår knådade jag min mindfullness-muskel till bristningsgränsen så pass att jag nästan har träningsvärk i idag.. Behövde en alldeles speciell USB-kabel från teknikmagasinet, deras väldigt trevliga kundtjänst berättade att butikerna skulle ha den i lager MEN att det var en utgående vara. Under lunchen började jag i ett centrum, där den tatuerade yngre mannen rafsade efter kabel så att den höga rockersfrillan vajade som en palm i vinden, men nej,ingen kabel, men annan butik har..
Liten bil och jag åkte till ett annat centrum där en hel personal letade kabel i skåp,lådor och lager,jag väntade och blev som en metmask medan jag vankade fram och åter i butiken, men nej..återkom om 45 minuter eller en timme.. Jag andades lugnt och stadigt och promenerade in och ut i butiker, och när jag gick ut från en klädaffär hade jag en kasse med tröjor i handen och jag vet knappt hur det gick till, det är mindfullness när det är som bäst!
Sedan går jag tillbaka och tjejen bakom disk lägger huvudet på sned innan jag ens kommit fram..tyvääärr, vi ska ha sex stycken men vet inte var.. I mitt huvud bultar det..jag blir torr i munnen..jag andas för att inte skrika..jag måste ha sladden. Jag kommer snart, mycket snart börja ruska på någon av glasmontrarna..
Då kommer Olle, alla vänder sig mot Olle som ska jobba eftermiddag..vet du var 100 44 210 finns frågar tjejen bakom disken, Olle tänker i några sekunder och böjer sedan ner huvudet vid kassan, rafsar i en låda och där är den..min kabel.. Jag andas ut..och älskar Olle,Teknikmagasinet och tjejen i kassan och förstår att mindfullness och jag aldrig kommer att bli vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar