lördag 18 februari 2012

Längtan

Så här en mörk vinterkväll kan man väl få tänka på våren..
Inte den där fisiga våren, då det snöar ena dagen och töar nästa..
Inte den där våren, då fötterna alltid har för lite gummistövel och man alltid har någon blöt fläck på strumpan..
Inte den då man likt ett krigsoffer hela tiden tittar lite uppåt eftersom man aldrig vet när en istapp skall falla över en..
Jag tänker och längtar den andra..den när fåglarna nästan skriker av glädje, när solen verkligen värmer och lastbilarna med de stora sandborstarna är färdiga med sitt arbete. När människor börjar tina upp och kanske lite modigt börjar titta på sin granne igen, kanske ännu mer modigt säger hej och ler.. Grannarna är som barnens leksaker, de är som nedpackade över vintern men när solen tittar fram så packas de upp..och helt plötsligt kommer man ihåg dem..De är ju trevliga ju.. och det var ju sååå hon såg ut.. Kanske inte riktigt, men nästan. Jag längtar promenader med torra gympaskor på torra vägar utan mössa,vantar och en droppande näsa. Jag längtar efter att jag skall bli riktiga jag igen..
Ja jävlars vad jag längtar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar