måndag 6 februari 2012

LCHF???

Har just läst ett nyhetsbrev från Adlibris och är förundrad, trött och förbannad. De tipsar om, nu kommer det: ännu en bok om LCHF. I boken "Dags att bli smal" skriver en känd bloggare på "ett medryckande sätt" om sin "egen personliga viktresa".

Vem fan bryr sig?!

Inte jag i alla fall! Som författare till en bok som jag vill ska bli fler, blir jag SÅ trött på bokförlagen. De släpper då och då fram facklitteratur som känns ny men för det mesta kommer samma skit om och om igen. FEGISAR! Hur många böcker har det skrivits om olika dieter? Hur många om LCHF? Är det inte samma sak som GI förresten? Okej, vi byter namn på käket och slänger ut 100 böcker till. Det säljer! Och vilka köper böckerna? Det kanske är det största mysteriet. Men skaffa er ett liv!

Nu ska ni få ett tips. Ät mat i förhållande till hur ni rör er. Chockade? Ja, jag känner att jag, här och nu, släppt en bomb. Dessa rön är också evidensbaserade (testat under mina 40 år). Jag har vetat det under hela mitt liv och för det mesta struntat i det. Resultatet blir; lite halvfläskig för det mesta, fet ibland och smal när jag blir sjuk.

Skärp till er nu! Både fegis-förlagen och alla ni läsare! Fram för nytt och kul!

Sen tycker jag ordet viktresa är ett av de töntigaste jag någonsin stött på. Skulle vilja läsa boken om en svältande människas viktresa. Snälla, något modigt förlag, ge ut den boken så kan alla diet-/viktfreak få smaka på något som är viktigt på riktigt. Kanske inte så kul men absolut nytt.

//Åse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar