fredag 3 februari 2012

Så många idéer

Just nu känns det som om allting varvar. Alla nya idéer kliar. Kliet består av att alla nya idéer är o-nya. Jag har ju kommit på dem förut... flera gånger. Ägnade en del av gårdagen åt att rensa i gamla block för att få lite struktur på mig själv (typisk icke-arbetsuppgift). Först slås jag av hur smart och nytänkande jag är men sedan blir det deppigare och deppigare. Det står ju samma saker i varje block. Jag kan till och med komma ihåg känslan av kreativitet och smarthet när jag skrev i blocket.

Ändå, skriver jag precis samma gamla skit i mitt pågående block och känner precis samma känsla av kreativitet och smarthet. Men nu har jag kommit på mig! HA! Mig lurar man inte så enkelt! Antingen har jag början till Alzheimers eller så är jag väldigt trött, okreativ, glömsk... eller så är jag bara allmänt dum i huvudet.
JAG BLIR SÅ TRÖTT PÅ MIG SJÄLV!

Allt snack om att det är GÖRA som är grejen. Vilket självbedrägeri! Jag gör ju inte ett skit... mer än att skriva samma sak, om och om igen, i olika block. Jag har inte ens snygga block. Billiga Coop-block med grådassigt, prasseltunt, papper.

Sen är det Post-it-lapparna. De håller sakta men mycket säkert på att ta över min arbetsyta. Det står en massa smarta, "nya", saker på dem också. Ibland slänger jag dem för att veckan därpå kunna skriva nya... med precis samma budskap. Kalendern - jorå satt, ännu ett forum för upprepningar. Det man inte gjorde denna vecka, flyttar man, lätt som en plätt, över till sidan för nästa vecka. Så känns det plötsligt nytt och fräscht. Dessutom ser man sjuuukt fullbokad ut.

Men på något sätt, som jag ännu inte listat ut, så genererar losern pengar. Vad betyder egentligen alla block, Post-it och kalendern? Vad vill allt detta säga mig? Undrar om jag inte ska ta och skriva ner mina tankar i ett block? De känns så nya, kreativa och smarta på något sätt...

//Åse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar