måndag 2 januari 2012

Långt blir kort.../Mycket vill ha mer...

För över en vecka sedan gick jag på julledighet och jag bestämde att jag skulle få vara ledig lääänge. Börjar inte jobba igen förrän 9 januari. Jag behövde verkligen den här ledigheten och gick hem med känslan av att jag skulle vara ledig i, nästan, oändlighet. Helt plötsligt är det mindre än en vecka kvar och jag är inte ett dugg sugen på jobb. Jag som sett fram emot 2012... det som kommer bli mitt skördeår och allt.

Ju mer ledig jag är, desto mer ledig vill jag vara. Jag kommer få piska igång mig på morgonen den nionde. Råkar du som läser detta vara någon av mina kunder; jag gillar dig och det vi gör tillsammans - annars skulle jag aldrig göra det. Det här har inget att göra med de arbetsuppgifter jag har för de har jag valt själv, just för att de är så roliga. Jag kommer fortsätta att göra asbra ifrån mig. Nej, det här handlar om min latmask, som jag värderar högt, och som blir fetare och fetare ju mer jag göder den.

Jag lever i en stark symbios med latmasken och den kommer se till att jag aldrig, aldrig blir utbränd. Latmasken kommer att ha tagit över långt innan väggen syns i siktet.

//Åse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar