tisdag 20 december 2011

Hej då,kom tillbaka nästa år!

Jag och julen är i fas, vi gillar varandra i år. Jag är klar med min lilla klapphög, har varit högst rationell, bara köpt till barnen och syskonbarnen. Stora döttrar fick önska redan i oktober, en bra grej var, så var det bra så. Mannens familj är hans huvudbry och jag tänker inte gå in som hjälpare när det gäller klapp till svärmor. Hans mamma,hans problem är årets mantra..Funkar sådär när han med en gäsp förkunnar att det ooordnar sig.. Men det gör väl det, en tråkig prenumeration och ett par lotter senare..
Maten vi behöver ta med oss är så gott som fixad och jag har inte behövt susa runt som en yrslig höna med ångestsvett på överläppen. Jag känner mig helt lugn och tittar med medlidande på de stackare som med listor i hand rusar runt för att skapa den perfekta julen.
Jag tänker all in när det gäller chill i år så..
Ingen gran
Inget pynt
Inget julstäd
Åka bort
Nu kan liksom myset få börja.
Ljus,god mat,trevligt sällskap, slappa,äta,sova och sen..
Hej då julen,kom tillbaka nästa år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar