tisdag 3 januari 2012

Latmasken

Jag har också försökt gå all in när det gäller julledighet, men har misslyckats totalt..
Min latmask vill inte vara ledig,vill inte ens vara med när jag vältrar mig i långa dagar utan slut,vill inte bli tjockare än vad den är.
jag känner mig rastlös och stissig och rätt så låg och vill bara igång med någonting. Det är som om det ligger ett gäng med ouppackade paket fyllda med planer och ideér och bara väntar på att jag skall riva och slita i dem. Igår bestämde jag mig för att göra just ingenting hela dagen, vädret,sonen och mitt låga humör skulle få styra. Sååå jävla tråkigt. Tröstäter överblivet julgodis för att stå ut och står då inte ut med mig själv, när hela munnen smakar dammig choklad och gammal maräng.
Alla böcker är utlästa, jag har inte lust att städa,rensa,vara husmorig. Jag vill ha kul, bli sedd,vara kompetent och duktig i mitt jobb, inte känna mig som en sladdrig grönsak utan mål och mening.
Jag räknar ner till den 9:de då jag ska börja jobba..men kanske har masken tagit mig tills dess och jag har kommit in i ledighetsmyset och latträsket och vägrar börja, kanske tar ledigt hela januari.. kanske inte börjar någonsin..aldrig mer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar