tisdag 10 januari 2012

Tomt

Nytt år, nya möjligheter!

Så tänkte jag innan julledigheten... och nu är jag tillbaka. Det nya året med de nya möjligheterna är här... men ska det inte märkas mer? Jag blev helt tom liksom. Var är chefen som ska lägga de nya utmaningarna på mitt skrivbord? Vart har städpersonalen varit? Brukar de inte göra någon typ av storstädning så här års, när det är tomt på kontoret? Vem ansvarar för köket och att det finns relevant fika där? Var är alla som jag kan delegera tråkiga arbetsuppgifter till? Och ekonomiavdelningen, har den slagit igen?

Nej men just det... det är ju jag som är; chefen, städpersonalen, köksansvarige, delegeringsslaven och ekonomitjejen...

Den här första veckan efter semestern, blir det till att ta en sak i taget. Idag krokar jag ner slavmössan, kryddar upp med jävlar anamma och KÖÖÖR! Jag tar det med kommando liksom. Om typ två veckor är jag på banan och det är då som de stora möjligheterna rullar in.

Det fina med att vara 40 år är att jag känner mig själv vid det här laget. Det märkliga är, att jag fortfarande upptäcker så mycket... först efteråt.

//Åse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar