torsdag 6 februari 2014

Korven

Korven lever.
Har inte tänkt på det där skrället på väldigt ,väldigt länge.
En gammal kattfarbror som sprungit här och friat under årens lopp,ful som stryk och med en svans som ruttnade på mitten,först en liten stump ,sen en lång bit utan hår som såg gnagd och sjuk ut ,sen längst ut en böjd liten tipp som såg ut som en prinskorv, därav namnet.
Jag trodde han var död,ålderdom eller svansförgiftning..men idag kom han spatserande över tomten och det konstiga var att jag blev glad. Jag som hatade honom och hans snuskiga revirpinkeri blev glad.
Som om en gammal vän helt plötsligt hälsade på och ville prata,jag skrattade för mig själv när den fulingen promenerade förbi på fönsterblecket..En liten pigg påminnelse om att det kommer en vår,snart, och att man aldrig är för gammal för lite revirpinkeri och fönsterbleckspromenader..Jag börjar träna i morgon, hänger du på Korven?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar