fredag 7 februari 2014

Drömma

Drömde så konstigt i natt,drömmer konstigt nästan jämt, men den här var så jobbig.
Jag var barnflicka i en familj med jättemånga barn,massor med ungar,de kryllade överallt,man kunde inte sätta sig i soffan om man inte först kollade under kuddarna, för där kunde det ligga en bebis, sa mamman som gick omkring i morgonrock med en fimp i munnen..Alla barnen var ljushåriga, krulliga och skrek oavbrutet.
Mamman hade en jättegrill i vardagsrummet,en sån där jättestor rostfri sak med en lucka och där stod hon och grillade biffar och revbensrader.. sen kom Bingo Rimér och hälsade på, han skulle göra ett matreportage..
Ja,jag vet, helt sjukt.Här borde jag ha vaknat kan man tycka men nej o nej ,för sen kom den jobbiga delen..
Vi satte oss ner,den lilla mamman och jag ,hon  grät ,för jag fick inte lämna henne och jag lovade henne att jag inte jobbade för pengarna, utan för barnens skull.
Hon behövde inte ens betala mig för jag var så rik..Hon tvingade mig att lova att jag skulle stanna hos dem för alltid..
Sen vaknade jag med hjärtklappning,hade svårt att somna om,läskig dröm.
 Jobba med barn,gratis,lova sånt jag inte vill göra,bära hennes ångest över att hon skaffat så många barn..Usch
Sen kan man ju undra vad det hela betyder,vad vill min sjuka hjärna säga mig.
Vad är det jag försöker bearbeta? har inte den blekaste aning men den sitter kvar som ett litet obehag.
En sak vet jag i alla fall. Jag måste ingenting.
Det ska jag tala om för henne om hon kommer tillbaka i natt.
Sådetså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar