tisdag 27 mars 2012

Sommartid

Alla gäspar, på bussen, i affären och vart man än vänder näsan så står det någon trött där.
Alla skyller på sommartiden, förlorat en timme, 5.30 är det nya 6.30 skriver någon fiffig figur på Facebook. Sedan kommer den obligatoriska debatten om villket håll tiden skall ställas,är det en timme framåt eller skall klockan dras tillbaka, vinner vi eller förlorar vi en timmes sovtid?
Såå jävla ointressant och oviktigt.
Själv fattar jag inte ens vitsen med detta tidsfördriv och undrar är det någon som gör det?
Det finns säkert någon jätteklurig förklaring,som jag hört eller läst,men som jag faktiskt skiter i för det känns så oroligt och onödigt med denna timme hit eller dit.
Alla klockor som ska ställas om, micron,spisen,bilen,Tv:n,klockradion och inom en inte all för lång framtid skall de ställas tillbaka igen.
Det om något är slöseri med tid.
Kan man inte bara lägga ner detta hittepå? Nu har jag redan ställt om alla tider men nästa vår, då är jag inte med längre. Ett,två,tre, jag är inte med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar