torsdag 15 mars 2012

Kladd

Jag är fruktansvärt trött på allt kladd.
Snö smälter, det är bra men istället transformeras allt det hårda till väldigt mjukt,brunt och smutsigt.. Mina kängor ser hela tiden ut som de har blivit insmorda med bajs, jag tittar ner,hajar till och blir arg på varenda hundägare som någonsin funnits, innan jag ser att det är mycket blöt jord eller väldigt mjuk lera som format sig som en liten klutt längst kängkanten.
Kladd är det också hemma, katten, kelsjuk och sugen kletar sig runt benen bara man kliver ut ur sovrummet på morgonen.
Jag häller upp lite illaluktande Pussi kladdmat på en tallrik och katten slabbar i sig,hoppar ner och börjar ulka, Pussi vill ta hissen upp, jag jagar katt mot ytterdörr så att Pussipizzan kan läggas utanför men vi hinner bara till hallen..
Torka,torka kladd kladd, tur att det var innan min frukost, för det är verkligen inte aptitretande.. men jag skyndar på innan hundarna kommer hem från morgonpromenaden för de är inte kräsmagade och delar gärna på lite uppspydd kattmat om det bjuds..
Usch, nu sitter jag och ryser av äckel..men det är sanningen och vardagsrealism på hög nivå.
Efter att ha landat barn på skolan hade jag erbjudit mig att hämta och lämna mosters hjärta hos dagmamman, så att hennes mamma kunde få en lugn stund med lillebror på morgonen..inga problem,vi kommer dit och jag omringas av M:s alla små kompisar, några av dem klappar på mig och en liten flicka säger att hon tycker om mig.. Så söta,tills jag kommer hem och hittar en stor grön snorkråka med tillhörande snigelspår på min svarta jacka..Kladd,överallt..
Har också idag tappat ett rått ägg på köksgolvet, haft sönder en burk ansiktskräm så nu väntar jag bara på att halka i en hundbajs eller att en ful farbror ska ta mig i baken så är kladdiga dagen klar..
Man kanske skulle gå och lägga sig redan nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar