torsdag 8 maj 2014

Regntung

Dagens energireserv är redan uppäten, den gick åt när jag i spöregn sprang från bilen och lade det viktiga brevet på lådan.
Undrar om det ens kommer fram för innan brevet flög ner såg jag att spöregnet förvandlat texten till en drypande sörja, ungefär som gammal utsmetad mascara efter en helkväll på stan.
 Kommer inte ens ihåg hur det är att göra en helkväll på stan så jag förstår inte hur jag kan använda den liknelsen. Living like a rockstar,mohaha, you wish!
Mitt liv just nu handlar mer om att överleva var dag, vardagen när den är som gråast, lugnast,enklast och tråkigast. Den där vardagen som ingen pratar om eller lägger ut på facebook,den som bara är.
Det händer ingenting och det kliar något så ofantligt. Jag har tråkigt, känner mig platt och beige och det känns som om jag ser igenom allt och alla.
Jobbar, gör det jag gjort förr, säger det vanliga, orden ligger där de ska i munnen,allt finns i en väl använd mapp i hjärnkontoret och behöver inte ens dammas av.
Hemma, pratar grävande, betongplattor,nytt plasttak och fönster som skall målas. Ibland toppar vi upp med lite familjelogistik eller fotbollsträning eller vad skall vi äta på fredag? Fredagsmyyys.
Vänner,en del jobbar nästan ihjäl sig och när de, korta stunder når ytan hasplar de ur sig floskler om livskvalitet och man borde göra något annat.. Jamän gör det då för fan,överraska mig har jag lust att säga.
Men är jag bättre själv? Glimmar jag till? Är jag så himla kul,på och spirituell..Nää,tänkte väl.
Jag är en trist småstadsmamma som tappar sugen när det regnar och som nu skall tömma diskmaskinen, innan jag sätter igång med jobba-ikapp-listan.


Regnet förvandlar mig till en elak grinch som inte kan känna mig nöjd eller glad över någonting.
Men som jag brukar säga,man får vältra sig i en dag,sen får det vara nog.
Så idag, en regntung dag, i morgon går jorden under.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar