måndag 23 april 2012

Drömmer

Mitt drömliv just nu är otroligt intensivt.
Varenda natt är en kamp för överlevnad,slåss jag inte mot stora vattenmassor så springer jag över berg med stora sprickor där onda händer och ansikten sticker upp. Jag har simmat bland stora mängder löständer,rosa övergommar som jag vevat bort med händerna, jag har fiskat upp döda barn ur vallgravar samt hysteriskt varnat dumma turister för de gigantiska vågor som är på väg.
Jag är slut som artist helt enkelt. Varför kan inte mina nätter vara ljusa och mjuka, jag vill sitta under en ek och lukta på blommor,det är vad jag vill göra.
Jag vill ha lugn och ro när jag sover, varför ska det vara så svårt för hjärnan att förstå?
Vad är det den behöver processa så intensivt varenda natt? Det skall inte kännas som om jag jobbat som superhjälte hela natten när jag vaknar för då ska jag fanimig ha betalt!! Rotade fram ett gammalt drömlexikon ur gömmorna för att få en hint om vad det hela kan betyda,men det gav inte mer än att läsa ett kvällstidningshoroskop av typen; " Du skall inom en snar framtid möta en mörk man som kommer ha stor betydelse i ditt liv" Jag skulle vilja förstå mina drömmar,jag skulle vilja förstå vad mitt förvirrade ADHD-inspirerade drömliv vill säga mig..först då kanske jag får lov att sitta under korkeken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar