torsdag 15 april 2010

Smart tvärtemot

Var på fest i lördags och träffade en tjej som läst om Föräldrarnas tvärtemotbok. Vid läggedags samma dag som hon hade gjort det kom hennes 6-åriga dotter med en typisk smart barnidé.
- Om jag tar på mig de kläder jag ska ha på mig imorgon, nu, behöver jag inte tänka på det när jag går upp imorgon.
Ett; nej-du-får-faktiskt-ta-på-dig-pyjamas-man-sover-inte-i-de-kläder-man-har-på-dagen hade legat nära till hands och ser kanske tristare ut här, i skrift, än när det lätt och invant slinker ur föräldramun.
Den här mamman valde istället ett; smart-idé-det-måste-vi-testa.

Dottern hade redan rationaliserat bort täcket eftersom hon genom att sova ovanpå det inte behövde bädda sängen dagen efter. Coolt att ha en så smart dotter och coolt att som förälder hänga på. Respekt!

//Åse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar