lördag 7 juni 2014

Att välja rätt

De snabba beslutens mästare har drabbats av beslutsvånda och det gäller allt.
Jag känner mig själv som den där personen som inte velar så mycket,som väljer snabbt och enkelt i affären,som tar både små och stora beslut,oftast utan att blinka.
Ibland blir fort fel, men för det mesta kan jag leva med mitt sätt att bestämma mig. Jag är inte den som ligger vaken i ruelse och kval. Gjort är gjort.

Men någonting har förändrats, jag har förändrats, jag tycker det är jobbigt att välja,jag blir trött så fort det finns mer än en färg på plagget jag vill ha, kan inte bestämma mig vilken glass jag skall köpa, står en halvtimme för att köpa en blomma till kompisen som bjuder på middag,ska jag köpa en blomma eller ta den där tomatplantan med bebistomater istället?
 Låter loppisfyndet gå till någon annan,eftersom jag inte kan bestämma om det var ett fynd och i efterhand grämer jag mig över missen jag gjort,som inte höll i den där fina tavlan,lådan,skorna.. Jag blir trött på mig själv.
Det kanske är så att jag nu behöver gå in i valvila,inte välja någonting, låta random styra mitt liv. Släppa taget och bara vara i ingenting i vallösheten,kravlösheten. Går det? Vet inte,måste testa. Det här kan bli en riktigt rolig sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar