fredag 14 mars 2014

Hel

Familjen är samlad igen! Äldsta sonen har kommit hem efter tre månader i Australien och det känns bara så härligt. Jag har saknat att se honom när vi pratar om viktiga saker. Det kommer en massa tankar nu när jag pluggar och jag behöver testa dem på sonen. Till viss del har jag kunnat göra det per telefon men det blir inte riktigt samma sak. Men nu är han här i alla fall och familjen känns så där hel igen. Inte så att motsatsen betyder att vi varit trasiga när han varit borta, nej vi har haft det bra. Men hel bara. Kanske är det jag som känner mig hel... Det är roligt att se hur barnen interagerar med varandra och vad som händer när någon går och kommer tillbaka. Då kan jag backa några steg och titta på det som händer med ett utifrånperspektiv som roar mig.

Ja, tänk den dag då alla dragit... Det är också ett perspektiv... Undrar om det alltid kommer kännas som att familjen är hel de gånger vi kan samlas allihop? Vad fint det är att ha en stor familj. Det ger mig en massa glädje och intressanta tankar... som blandas skönt med allt det där som är mindre skönt och som jag inte kan se just i denna stund. Det är bara fantastiskt just nu. Och det är najs!

//Åse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar