onsdag 4 december 2013

Frukostmöte

Frukostmöte, vad är det för djävulens påfund?
Kliva upp otäckt tidigt, åka långt i en svart låda, eftersom solen inte behagat kliva upp ännu.
Nästan komma försent, eftersom knoppens inbyggda GPS inte hade klivit upp, det gör den väldigt sällan, men ändå!
Möta andra sömngnagda individer, som också klivit upp för tidigt, för att tillsammans stå och äta på en macka, idissla och gnaga på ett surdegsbröd, och sedan sitta ner i ett konferensrum för att lyssna och lyssna och nicka.
Jag förundras över den äldre herre som har ett alldeles kritvitt leende i sitt annars gråa ansikte.
Försäljning, tänker jag när jag försöker placera honom i ett fack på hjärnkontoret.
Han tar till orda:
Blablablabla,försäljningschef på blablabla,jobbat i blabla.. Japp, där satt den.. tänker jag och sörplar på mitt nu kalla kaffe.
Han bara ler och ler och för varje gång blir han mer och mer lik en kanin. Han drar liksom upp överläppen, antagligen för att alla ska se hans fina vita tänder.
-Jag är en liten kanin, en liten men ovanligt fin kanin.. gnolar jag och mitt sällskap dunkar till mig med armbågen.
Undrar vad de här lokalerna kostar? Det här läget kan ju inte vara billigt..tankarna går, jag ler och nickar och har nu helt tappat fokus.
Om jag fick ta en enda grej från alla här inne, vad skulle jag ta då?
Hennes kofta,snygg..Hans T-shirt var ju ganska cool. De där tänderna, NEJ, inte tänderna..
Så är frukostmötet slut och nu ska vi mingla.
Jag går in på toa och sätter mig, spolar kallt vatten på mina händer för att vakna och ser i spegeln att jag bara målat ena ögat.
Jag vill hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar