tisdag 24 september 2013

Beslutsångest

Jag har beslutsångest.
Nej,inte varje dag och inte vid varje beslut, men just idag har jag det.

Fick ett jobb framflyttat några veckor så helt plötsligt står jag där med några lediga dagar att jonglera med.
Har jobb att göra, men inget som inte kan göras på distans..Kalas,helt enkelt!
Så varför inte fly helveteshösten,blåsten och det isiga regnet och tillbringa några sköna dagar vid medelhavet,ja varför inte?  Jag bangar ju aldrig!
Snabbt scrollar jag bland sista-minutenerbjudanden,kan inte vara borta mer än fem dagar,scroll,scroll,åka söndag?scroll, hur varmt där? Hmm.
Hittar något bra,förankrar hemma,fyller i alla uppgifter,sitter med fingret på beställa-knappen och då kommer den..mullrar in i bakhuvudet, den lilla veliga,rädda rösten..
-Vill jag verkligen flyga själv,tänk om vi störtar och jag aldrig får träffa mina barn igen..
-Vill jag verkligen åka själv? Hur kul blir det?
-Står jag ut med mig själv i fem dagar?
Jag kan inte komma på om jag någonsin varit ensam så länge som fem dagar, jag som är van att det alltid bullrat omkring mig och som tycker det är tomt när bara ett barn är hemma.
Vad ska jag och jag prata om?
-Skärp dig,beställ nu säger den andra rösten som vill åka till medelhavet.
Velar..
-Beställ nu för i helvete skriker rösten som ser poolen och solen försvinna.
Känner mig som Staffan Westerberg,med flera röster på gång samtidigt.

Jag stänger ner sidan
Jag öppnar upp igen och fyller i en gång till
Jag stänger ner och tänker att jag gör det i morgon.
Vad fan är det med mig?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar